Cand treci printr-un moment de ingrijorare, stres sau anxietate, te eliberezi mancand? Atunci, cel mai probabil, va confruntati cu temuta anxietate legata de mancare. Principala problema este ca pofta de mancare nu este alinata mancand, ci ne bantuie constant.

In acest articol, vei gasi sfaturile necesare pentru a sti cum sa controlezi anxietatea in mod natural. Esti pregatit sa duci o viata fizica si psihica mai sanatoasa? Deci stai cu mine!

1. Identificati problema⁣

De ce ma ingrijoreaza sa mananc? Ar putea fi din cauza unei intalniri de lucru, a avea o lista nesfarsita de sarcini de facut sau pur si simplu simtim emotii foarte intense care ne afecteaza calmul.  

Data viitoare cand veti simti anxietate in legatura cu mancarea, afla ce s-a intamplat inainte sa apara acel gand. Fii cat mai specific poti, deoarece identificand problema, poti fi mai constient de actiunile tale. 

In plus, daca o dispozitie proasta te tine acasa toata ziua, iesi afara pentru a lua putin aer curat. Nu numai ca te vei simti revitalizat, dar vei controla si foamea emotionala si vei fi mai putin tentat sa apelezi la terapie alimentara in bucatarie.

2. Mananca o dieta sanatoasa

Cand suntem mai nervosi decat de obicei suntem tentati sa ne dorim primul lucru care ne este la indemana. Uita de consumul de pastile pentru anxietate! Adaugarea unei alimentatii sanatoase in rutina noastra zilnica este esentiala pentru a evita aparitia simptomelor de anxietate. 

  • Turmericul – Contine curcumina, care poate reduce inflamatia si stresul oxidativ asociat cu tulburarile de dispozitie.
  • Avocado: ne face sa ne simtim mai bine, deoarece stimuleaza eliberarea de neurotransmitatori, cum ar fi serotonina si dopamina.
  • Spanacul: Intr-un experiment cu soareci, oamenii de stiinta au descoperit ca dietele cu continut scazut de magneziu au crescut comportamentele legate de anxietate. 
  • Somon: acizii grasi Omega 3 sunt buni pentru combaterea anxietatii, deoarece ajuta la calmarea nervilor. De asemenea, servesc la combaterea depresiei. In acest fel, este un tratament foarte bun pentru anxietate.
  • Antioxidanti: prezentarea unui nivel ridicat de anxietate este legata de un nivel scazut de antioxidanti. Din acest motiv, ar trebui sa consumati fasole, fructe, nuci, legume si condimente, precum ghimbirul.
  • Faina de ovaz: este alcatuita dintr-o componenta numita serotonina, care produce calm in organism.
  • Lapte: unul dintre cele mai bune alimente pentru a calma anxietatea de a manca, deoarece are proprietati de a combate insomnia si anxietatea datorita componentelor sale antioxidante, vitamina B12 si calciu, precum si o proteina care reduce tensiunea arteriala.

In plus, incearca sa-ti asculti corpul pentru a recunoaste cand foamea scade. De asemenea, incercati sa mancati incet si sa va bucurati de mancare pentru a promova comportamente alimentare sanatoase. 

3. Planificati-va mesele

Planificarea mesei va va ajuta sa va asigurati ca aveti la indemana doar ingrediente pe care le puteti folosi pentru a pregati mese sanatoase si hranitoare. Daca vrei sa fii mai organizat,  poti masura dimensiunea portiilor si pastra restul alimentelor. In acest fel, daca te simti nelinistit sa mananci, vei fi obligat sa respecti proportiile atribuite.

Cum sa-ti faci lista de cumparaturi sanatoasa? Aloca o ora sau doua in fiecare saptamana pentru a planifica o rotatie a alimentelor.⁣

4. Bea multa apa

Sa bei multa apa pe tot parcursul zilei este o modalitate simpla, dar eficienta de a reduce pofta de mancare si de a opri supraalimentatia.⁣

Ce sa fac daca am anxietate in legatura cu mancarea? Asa ca bea mai multa apa! Mentinerea hidratata ar putea fi legata de o scadere a foametei si a aportului de calorii, asa ca este perfect sa evitati mancatul din cauza foametei emotionale.

Cantitatea de apa pe care fiecare persoana ar trebui sa o bea zilnic depinde de mai multi factori. Prin urmare, cel mai bine este sa-ti asculti corpul si sa bei apa atunci cand iti este sete pentru a te asigura ca ramai bine hidratat.

5. Imbunatatiti-va calitatea somnului

Esti unul dintre acei oameni care reflecta la grijile tale in pat? Atunci ar trebui sa stii ca treci printr-un semn de anxietate care se prezinta ca un obstacol in calea adormii.

Acest lucru poate fi cu adevarat frustrant! Chiar si dupa ce ai adormit, te poti trezi cu anxietate in miezul noptii, iar adormirea din nou poate fi o adevarata provocare daca mintea ta incepe din nou sa bata de ingrijorare. 

Cum sa elimini stresul mental? Meditatia este o practica care presupune sa-ti asculti corpul si sa fii atent la felul in care te simti in acest moment.⁣ Aceasta tehnica te poate ajuta sa recunosti cand iti este sau nu cu adevarat foame, astfel incat sa poti evita sa te simti anxios cand mananci.

6. Fa exercitii de respiratie⁣

Un factor important pentru a evita anxietatea legata de alimentatie este efectuarea exercitiilor de respiratie. Aveti dificultati de respiratie? Daca da, aceasta va insemna o crestere a nivelului de anxietate in corpul tau. Pentru a-l controla, trebuie sa iei respiratii lente, uniforme, care sa-ti intareasca si sa-ti calmeze corpul. 

Invata exercitii simple pentru a-ti controla respiratia si concentreaza-ti gandurile asupra lucrurilor pozitive.⁣ 

7. Petrece mai mult timp cu familia si prietenii

Cel mai bun mod de a evita anxietatea legata de alimentatie si stresul este sa te distrezi cu familia si prietenii apropiati. Nimic mai bun decat sa ne relaxam alaturi de oamenii pe care ii iubim cel mai mult!

Sprijinul social poate dezamorsa cu usurinta situatiile tensionate si poate reduce nivelul de stres si anxietate al unei persoane. Cand ramai singur cu imaginatia, este firesc ca gandurile negative sa-ti ocupe mintea si sa-ti creasca anxietatea legata de mancare. 

In schimb, a fi in preajma oamenilor pozitivi te va ajuta sa lasi garda jos, astfel incat sa te poti distra si sa te relaxezi.